Friday, October 18, 2013

Što sam jela ovo ljeto

Ovo se ljeto nisam baš pretrgla od pripremanja hrane, već su to većinom bili mono-obroci, moj najdraži način prehrane. Tako da sam brutalno derala po smokvama, i nešto manje po drugom voću (ali ga je bilo) kao što su breskve, marelice, grožđe, višnje, trešnje itd. No ni svako voće nema jednak učinak na tijelo. Kod sebe sam primijetila da najbolje regiram na smokve i stvarno ih mogu puno pojesti, bez posljedica kao što je napuhnutost. No sa trešnjama, na žalost nije takav slučaj. Dakako, to je zanimljivo i korisno promatrati i vidjeti koje voće najbolje odgovara vašem tijelu kao mono obrok (što znači da ga se mora pojesti relativno velika količina). Što se tiče povrća (no prema botaničkoj podjeli, ne-slatkog voća) cijelo mi je ljeto bilo u znaku rajčica, paprika, tikvica, krastavaca sa dodatkom kukuruza šećerca, neke salate ili gljiva. Pa prije recepata, nekoliko slika, da vidite kako je to izgledalo za doručak i ručak:







Dakle najjednostavnije moguće. Najkompliciraniji recept su bile breskve sa preljevom od banane i bosiljka hahaha. Čisto da se malo razbije monotonija


Eh sad, krenimo na večere, koje su ipak bile malo "naprednije" haha. Najdraže jelo su mi postali špageti od tikvica sa breskvama i curryjem, nevjerojatna kombinacija!

Sve što vam treba su:
tikvice koje postaju špageti (ako nemate napravicu zvanu "Spiralizer" koja je zaista must have u sirovojelskom svijetu, možete si kupiti simpatičnu malu gulilicu koja pravi špagete, a izgleda ovako:


i možete ju naći u većim trgovačkim centrima. Tako ćete si uštediti koju kunu, pošto spiralizer nije pre jeftin.

Dalje trebate mini rajčice, rog paprike, breskve i kukuruz. Obavezno dodajte sirove "ljetne" kisele krastavce.
Inače obožavam kisele krastavce u kombinaciji sa nečim slatkim, kao u ovoj salati. Ako kupujete kisele krastavce nećete moći izbjeći pasterizaciju i mnoge nepoželjne dodatke. Zato ih možete napraviti sami i jesti već za dva dana. Treba vam ocat (ja sam radila i sa alkoholnim i sa jabučnim), papar u zrnu, svježi kopar, sol, voda i, naravno, krastavci. Krastavce prerežete u križ, ali ne do kraja, stavite u teglicu, posolite po ukusu, dodate začine (možete i sjeme gorušice) i octa i vode u omjeru otprilike 1:3...otprilike. Ja uvijek volim probati pa dodati još octa ako nije dovoljno kiselo.

Od začina trebate slatku papriku, curry i papar
Sve to pomiješate i dobijete odlično jelo bez soli (osim u kiselim krastavcima, što je sasvim dovoljno) i masnoća


Na meniju su se znale naći i zelene rolice koje su ustvari neka zelenjava (blitva, rimska salata, raštika) i povrće koje imam pri ruci. One su također bez soli i previše začina (80-10-10 style), ali su svejedno ukusne jednom kada se naviknete na hranu bez (puno) masnoća i soli. Katkad volim dodati neke začine, no ovo ljeto je samo voće i povrće bilo u igri. Nemam niti jednu sliku tih rolica, ali imam ovih koje sam napravila nedavno od blitve, zelene salate kristalke, mrkve, paprike, smeđih šampinjona (ovdje su marinirane u tamariju sa malo češnjaka u prahu), krastavaca i malo avokada za bolju apsorpciju vitamina A iz mrkve.


Ostale večere su se sastojale od nasjeckanog i pomješanog povrća sa dodatkom ničega, ili kad sam bila ljena i za to uzela bih papriku, ili krastavac i grickala. Ako je povrće kvalitetno, iz vašeg vrta, ili od lokalnog organskog proizvođača, nećete trebati nikakve "poboljšivače" okusa :) a u tome i je najveća ljepota; jesti onu hranu koja vam je privlačna i ukusna u njenom prirodnom i cijelovitom obliku. To je hrana koja nam je prirodno najmjenjena. Da nam je tijelo stvoreno za meso ili žitarice, vjerojatno bih nas privlačile u svom izvornom obliku, a čisto sumnjam da nekome ide slina na usta kada vidi svinju ili polje žita.

No comments:

Post a Comment